Dowcip dla Kobiety
Mocno pijany gościu do taksówkarza:
- Wolny pan?
- Tak.
- Zatańczymy?
Damska Sukienka poleca

Damskie adresy
1. Agencja.link
Turystyczna, ubezpieczeniowa, towarzyska, pośrednictwa.
2. Animalka.pl
Kobieta i zwierzęta.
3. Apteka.link
Internetowa apteka.
4. Body-con.pl
Body-con lub bodycon to styl ubioru kobiety ściśle dopasowany do jej ciała.
5. Bodycon.pl
Bodycon - styl ubioru ściśle dopasowany do ciała kobiety. Uwidacznia piękne k...
6. Bustier.pl
Bustier - sukienki podkreślające i uwidaczniające biust kobiety czyli bustiers...
7. Cycolina.com
Kobieta z wielkim biustem.
8. Drogera.pl
Sprawna drogeria internetowa.

Zobacz więcej adresów
O istnieniu związku pomiędzy tym, co jemy a zdrowiem i wyglądem.

Napisane przez Joanna dnia luty 05 2015
zdjęcie kobiety

Dieta zdrowa dla każdej kobiety.

Każda z nas wie, że istnieje związek pomiędzy tym, co jemy a zdrowiem. Ale nasz organizm w każdym wieku ma trochę inne potrzeby. Jaka dieta może je zaspokoić?

Poznaj swój organizm.

Niezależnie od wieku musisz znać swój organizm. Każda kobieta trochę inaczej metabolizuje składniki pokarmowe. Poznaj więc siebie, obserwuj samopoczucie po posiłkach, notuj uwagi, próbuj nowych dań mając oczy szeroko otwarte i umysł wnikliwie nastawiony do analizy. Pamiętaj, że nie istnieje dieta idealna dla Ciebie. Nie znajdziesz jej w internecie, czy w programie o odżywianiu. Musisz dokładnie poznać siebie i dopasować jedzenie odpowiednio dla siebie i twoich specyficznych cech organizmu.

Generalnie, wszystkie najważniejsze składniki odżywcze powinny znaleźć się na twoim talerzu codziennie. Czyli białka, węglowodany, tłuszcze, witaminy i minerały. Nie zawsze jednak jest to możliwe. Nie przejmuj się więc tym, gdy dziś czegoś nie dostarczysz organizmowi i postaraj uzupełnić brakujące składniki następnym razem.

Poznając własny organizm pamiętaj o nawykach żywieniowych. Czasem wydają się one całkowicie normalne, lecz może tylko dla Ciebie. Dobrze jest mieć także swój jasno określony cel diety. Czy chcesz schudnąć, czy przytyć, czy zmniejszyć proporcję mięśni ido tłuszczu, cel należy sobie uzmysłowić. Pomaga to w jego osiągnięciu.

Śniadanie to podstawa dla każdego.

Śniadanie to niewątpliwie dla każdego najważniejszy posiłek. Nie koniecznie chodzi o posiłek w godzinach rannych, ale bardziej śniadanie jako pierwszy posiłek po nocnym (długim śnie) odpoczywaniu. Niektórzy pracują w dzień i w takim przypadku śniadanie jedzone ok. godziny 18:00 brzmi trochę dziwnie, jednak jest prawdziwe i słuszne. Najlepiej zjeść je ok. 30 min po wstaniu. Muszą się w nim znaleźć węglowodany złożone (wszelkie płatki zbożowe) i proste (owoce). Takie śniadanie dodaje energii każdemu typowi przemiany materii. Pamiętaj o wodzie. Przed i po pierwszym posiłku nie żałuj sobie dobrej wody, soku, herbaty. Cały metabolizm zachodzi w środowisku wodnym, stąd idealnie jest picie wody w jak największych ilościach i jak najlepszej jakości. 3 - 4 litry dziennie nie jest przesadą.

Kulinarne eksperymenty.

Eksperymentowanie z jedzeniem nie jest niczym złym. Pobaw się nim, poznaj procesy produkcji składników i sposoby przyrządzania. Obserwuj. Jeśli poznasz już swoje cechy metabolizmu, masz sprecyzowany cel to zabieraj się na jego wdrażanie. Zasady są proste: jeśli chcesz schudnąć - jedź mniej i zdecydowanie więcej się ruszaj. Jedź to co ci smakuje, po czym dobrze się czujesz i co nie jest przetworzone. Jeśli natomiast chciałabyś przytyć musisz jeść coraz więcej wartościowych i kalorycznych potraw. Nie rezygnuj z ruchu fizycznego również w tym przypadku.

Podjadanie między posiłkami.

Istnieje ogólne przekonanie, iż podjadanie między posiłkami to zły nawyk. Przypisuje mu się przyczynę otyłości. Owszem jedzenie jest przyczyną otyłości i nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Jednak podjadanie to nie zawsze jest zły nawyk. Należy pamiętać, że nasz organizm programuje się, niejako przyzwyczaja do stylu życia jaki prowadzimy i diety. Np. osoby widocznie otyłe często jedzą jeden, dwa posiłki dziennie tylko i mało się przy tym ruszając. Organizm takich osób jest nastawiony na odkładanie zapasów na okres bez posiłku. Być może organizm sobie myśli - a może nie będzie w ciągu następnej doby posiłku? I magazynuje. Podjadajcie więc grubaski zdrowe przekąski w małych ilościach pamiętając, że to co zjedliście trzeba odjąć z obiadu i kolacji. Także osoby pracujące fizycznie lub bardzo aktywnie żyjące powinny podjadać między posiłkami. Co podjadać? To każdy sam dla siebie musi ocenić. Baton czekoladowy dla robotnika fizycznego to nic złego, dla pani w biurze sam wafelek lub orzeszki.

Liczenie kalorii.

Klasyczny mit z liczeniem kalorii dostarczanych w posiłkach jako podstawa układania diety. Dlaczego jest to mit? Ano dlatego, że nie uwzględnia bilansu energetycznego poszczególnej jednostki. Skąd pani Kasia w TVN wie ile ktoś spala kalorii dziennie? Nie wie tego nikt oprócz niego samego. Dopasuj więc kcal do własnego trybu życia. Nadwyżka ich sprzyja przybieraniu na wadze, deficyt powoduje chudnięcie - to oczywiste prawdy.

Tabletki, proszki, suplementy diety.

Zacytuję pewien dowcip: Do lekarza na kontrolę przychodzi gruba baba. Lekarz patrzy i widzi, że jest grubsza od czasu ostatniej wizyty. Pyta więc pacjentkę: - A je pani te tabletki na odchudzanie, które pani ostatnio przepisałem? - A jem. Odpowiada kobieta. A ile? Zagaduje łapiduch. - Ile, ile...? A się ku*** najem! Kobieto, zapomnij o wszelkich tabletkach na odchudzanie, czy na porost włosów! Nie bierz pod uwagę żadnych proszków nazwanych, w przypływie poczucia humoru autora, posiłkami. Reguluj wszystko dietą, ruchem fizycznym czyli naturalnym metabolizmem. Suplementacja diety jest warta uwagi przez osoby z ubogą dietą (np wegetarianie, weganie), po operacjach i w różnych ekstremalnych stanach oraz sportowcy.

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.