Hurtownia z sukienkami a sklep detaliczny

Hurtownia z sukienkami i jej oferta

Na rynku możemy rozróżnić różne formy sprzedaży. Czym różni się hurtownia z sukienkami od sklepu detalicznego? W hurcie podstawą jest sprzedaż towarów w dużych ilościach. Taka hurtownia jest niejako konektorem między producentem, a detalistą lub inną firmą czy przemysłem. Natomiast sprzedaż detaliczna jest kierowana do końcowego konsumenta, w znacznie mniejszych partiach.

Przykład, hurtownia sukienek sprzedaje dużą ilość do detalistów w różnych częściach kraju. Jak widzimy sprzedaż ogranicza się jedynie do konkretnej kategorii produktów. Kolejna hurtownia oferująca czapki zimowe damskie, rozprowadza je do tych samych detalistów. Tak samo postępuje hurtownia sprzedająca modne dresy damskie. Finalnie sklep posiada zróżnicowaną ofertę produktów pochodzących od różnych hurtowni.
Plusem dla handlu detalicznego jest jego znaczne zróżnicowanie. Taki sklep może sprzedawać zarówno sukienki 3xl, jak również oferować inne produkty z kategorii odzież damska xxl. Dzieje się to w obrębie danego obszaru, a nie jak w przypadku hurtowni w wielu, czasem niezależnych od siebie kierunkach.

Zróżnicowane ceny i koszty prowadzenia działalności

Kolejną, a być może jedną z najważniejszych różnic jest cena na sukienki damskie xxl lub inny asortyment. Znacznie niższa w hurtowni, może zostać zwielokrotniona w sklepie. W głównej mierze mają na to wpływ koszty dodatkowe prowadzenia handlu detalicznego, takie jak najem powierzchni w prestiżowej lokalizacji, zatrudnienie pracowników czy zaistnienie w świadomości konsumentów. Ze względu na rynek zbytu, hurtownik nie musi martwić się o reklamę swoich produktów. Jeśli chodzi o sklep – reklama jest dźwignią tego handlu, konieczna jest także umiejętna sztuka sprzedaży.

Ukierunkowana oferta

Wróćmy do przykładu, czy hurtownia z sukienkami powinna się reklamować konsumentom końcowym? Odpowiedź brzmi nie, jeśli nie chce przejść na handel detaliczny. Mogłoby to źle wpłynąć na współpracę z detalistami i podważyć wiarygodność przyszłych transakcji. Hurtownikowi zależy na sprzedaży ilościowej, nie zwraca w większości uwagi na docelowe miejsce sprzedaży detalicznej.
Istnieje także rozwiązanie pośrednie. Sukienki xxxl mogą być dostępne do zakupu przez klienta końcowego, jednak w cenie detalicznej, a nie hurtowej. Dzięki temu sklep może zaopatrzyć się w cenie hurtowej czyli niższej niż otrzyma kupujący pojedyncze sztuki towaru.
Pamiętajmy również o wielkości transakcji, a także wymogu kapitałowym w hurtowniach, które znacznie przekraczają te w sprzedaży detalicznej.